Nasza oferta szkoleniowa / Tematyka kursów
Szkolenie „Nowoczesna Sekretarka”
CELE SZKOLENIA UJĘTE W KATEGORIACH EFEKTÓW UCZENIA SIĘ Z UWZGLĘDNIENIEM WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH
Program szkolenia został przygotowany zgodnie z przyjętym przez Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej modelem dokumentacji programowej, nawiązującym do tzw. metodologii modułów umiejętności zawodowych (ang. MES – Modules of Employable Skills), rozwijanej przez Międzynarodową Organizację Pracy.
Oferowany program szkolenia wykorzystuje Standardy kwalifikacji zawodowych i modułowe programy szkoleń zawodowych opracowane dla zawodu Sekretarka kod:412001
Program adresowany jest do absolwentów szkół zawodowych, średnich oraz pracowników lub bezrobotnych którzy chcą uzyskać bądź rozszerzyć swoje kompetencje dla zwiększenia mobilności zawodowej
Cele szkolenia:
- przyjmowanie interesantów oraz udzielanie im ogólnych informacji
- przyjmowanie i selekcjonowanie korespondencji
- obsługa telefonów, teleksów i telefaksów
- przedkładanie pism i korespondencji do aprobaty kierownictwa
- przygotowywanie korespondencji do wysyłki
- obsługa komputera i posługiwanie się różnymi edytorami tekstu
- odbiór poczty elektronicznej
- obsługa kserokopiarki
- prowadzenie grafiku konferencji i spotkań kierownictwa
- Umiejętność przygotowywania zestawień, sprawozdań i analiz z wykorzystaniem programów komputerowych,
- Umiejętność sporządzania różnego rodzaju pism w oparciu o formalne i merytoryczne kryteria poprawnościowe, z wykorzystaniem edytorów tekstu,
- Umiejętność prowadzenia korespondencji handlowej,
- Umiejętność zaawansowanej edycji dokumentów tekstowych oraz stosowania korespondencji seryjnej,
- Umiejętność planowania i organizacji wydarzeń z zastosowaniem komputerowych narzędzi wspomagających planowanie,
- Umiejętność oprawiania, zabezpieczenia, archiwizowania, niszczenia i kopiowania dokumentów z wykorzystaniem biurowych urządzeń technicznych,
- Umiejętność organizowania przepływu informacji i dokumentów pomiędzy stanowiskami pracy i komórkami organizacyjnymi,
- Umiejętność wyszukiwania i porządkowania informacji dotyczących kontrahentów, klientów i instytucji, korzystając z zasobów Internetu oraz innych źródeł,
- Umiejętność tworzenia adresowych baz danych,
- Umiejętność zarządzania dokumentacją przychodzącą i wychodzącą,
- Umiejętność korzystania z internetowych technik komunikacyjnych,
- Umiejętność porządkowania, zabezpieczania i archiwizowania danych oraz programów na komputerze,
- Umiejętność organizowania spotkań i obsługi interesantów w oparciu o zasady etykiety zawodowej,
- Wiedza nt. logistycznego funkcjonowania biura,
- Umiejętność zarządzania czasem oraz pracy w warunkach stresu,
- Wiedza nt. parametrów wyznaczających jakość wykonywanych zadań .
PLAN NAUCZANIA: | |||
Temat zajęć edukacyjnych | Opis treści – kluczowe punkty szkolenia w zakresie poszczególnych zajęć edukacyjnych | Wymiar godzin teoretycznych | Wymiar godzin praktycznych |
organizacja pracy w sekretariacie i utrzymywaniem estetyki sekretariatu, | · organizowanie przepływu informacji i dokumentów pomiędzy poszczególnymi jednostkami (pionami) przedsiębiorstwa/firmy, · przyjmowanie interesantów oraz łączenie rozmów telefonicznych · dbanie o stanowisko pracy · ubiór oraz wygląd sekretarki | 2 | 5 |
kreowanie public relation firmy, | · komunikacja wewnętrzna – wewnętrzny PR, · organizacja imprez, spotkań (eventów), · kreowanie reputacji firmy i jej zachowanie · system identyfikacji wizualnej - wizerunek, kolor, logo, ubiór, wystrój pomieszczeń · sponsoring - uczestnictwo w akcjach sponsorowanych · czestnictwo w akcjach organizowanych przez instytucje społeczne i charytatywne · dbanie o wizerunek w sytuacjach kryzysowych | 1 | 3 |
organizacja podróży i spotkań służbowych, | · organizowanie spotkań, zebrań oraz wyjazdów służbowych, · prowadzenie kalendarza Dyrektora/ Prezesa · prowadzenie kalendarza spotkań, baz adresowych oraz informowanie zainteresowanych o terminach spotkań, · organizowanie spotkań, zebrań oraz wyjazdów służbowych, | 2 | 6 |
tworzenie materiałów promocyjnych firmy, | · przedstawienie tradycyjnych metod i narzędzi sprzedaży · nowoczesne narzędzia promocji i marketingu firmy · tworzenie materiałów promocyjnych · internet, jako narzędzie dotarcia do klientów | 2 | 6 |
obieg i redagowanie korespondencji, | · prowadzenie korespondencji wewnętrznej i zewnętrzne · ogólne zasady redagowania pism · rozmieszczenie elementów składowych pisma | 2 | 6 |
obsługa biurowych urządzeń technicznych, | · obsługa faksu, komputera i innych urządzeń biurowych, | 1 | 10 |
praktyczna obsługa programów komputerowych wykorzystywanych w obsłudze administracyjno –biurowej, | · podstawy poczty elektronicznej (e-mail) · redagowanie pism i dokumentów z wykorzystaniem Programów MS Word · obsługa komputera i Internetu w środowisku biurowym | 2 | 12 |
przepisy z zakresu prawa pracy | · podstawowe pojęcia prawa pracy · prawa i obowiązki pracownika i pracodawcy · stosunek pracy · wynagrodzenia za pracę i inne świadczenia | 2 | 6 |
prowadzenie dokumentacji związanej z rekrutacją i doborem oraz rozwojem zasobów ludzkich w firmie | · determinanty doboru pracowników · modele zarządzania zasobami ludzkimi a strategie personalne | 2 | 6 |
prowadzenie rozliczeń z zakładem ubezpieczeń społecznych i urzędem skarbowym | · rodzaje i zasady opłacania podatków i składek · deklaracje podatkowe · składki na ubezpieczenia społeczne · prowadzenia dokumentacji niezbędnej do rozliczeń z ZUS-em, | 2 | 6 |
zasady naliczania i rozliczania płac, | · sporządzanie listy płac · zasady naliczania wynagrodzeń · wskaźniki i stawki obowiązujące w 2016r. · minimalne wynagrodzenie za pracę | 2 | 6 |
Praktyczna obsługa programów komputerowych wykorzystywanych w prowadzeniu dokumentacji i rozliczeń kadrowo –płacowych | 3 | 20 |
Szkolenie „ECDL BASE + Kasy Fiskalne”
CELE SZKOLENIA UJĘTE W KATEGORIACH EFEKTÓW UCZENIA SIĘ Z UWZGLĘDNIENIEM WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH
Program szkolenia został przygotowany zgodnie z przyjętym przez Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej modelem dokumentacji programowej, nawiązującym do tzw. metodologii modułów umiejętności zawodowych (ang. MES – Modules of Employable Skills), rozwijanej przez Międzynarodową Organizację Pracy.
Oferowany program szkolenia wykorzystuje Standardy kwalifikacji zawodowych i modułowe programy szkoleń zawodowych opracowane dla zawodu Kierownik małego przedsiębiorstwa kod zawodu 351203, w zakresie pracy „technik informatyk”.
Celem kształcenia zawodowego jest przygotowanie uczących się do życia w warunkach współczesnego świata, wykonywania pracy zawodowej i aktywnego funkcjonowania na zmieniającym się rynku pracy.
Zadania szkoły i innych podmiotów prowadzących kształcenie zawodowe oraz sposób ich realizacji są uwarunkowane zmianami zachodzącymi w otoczeniu gospodarczo-społecznym, na które wpływają w szczególności: idea gospodarki opartej na wiedzy, globalizacja procesów gospodarczych i społecznych, rosnący udział handlu międzynarodowego, mobilność geograficzna i zawodowa, nowe techniki i technologie, a także wzrost oczekiwań pracodawców w zakresie poziomu wiedzy i umiejętności pracowników.
W procesie kształcenia zawodowego ważne jest integrowanie i korelowanie kształcenia ogólnego i zawodowego, w tym doskonalenie kompetencji kluczowych nabytych w procesie kształcenia ogólnego, z uwzględnieniem niższych etapów edukacyjnych. Odpowiedni poziom wiedzy ogólnej powiązanej z wiedzą zawodową przyczyni się do podniesienia poziomu umiejętności zawodowych absolwentów szkół kształcących w zawodach, a tym samym zapewni im możliwość sprostania wyzwaniom zmieniającego się rynku pracy.
W procesie kształcenia zawodowego są podejmowane działania wspomagające rozwój każdego uczącego się, stosownie do jego potrzeb i możliwości, ze szczególnym uwzględnieniem indywidualnych ścieżek edukacji i kariery, możliwości podnoszenia poziomu wykształcenia i kwalifikacji zawodowych oraz zapobiegania przedwczesnemu kończeniu nauki.
Elastycznemu reagowaniu systemu kształcenia zawodowego na potrzeby rynku pracy, jego otwartości na uczenie się przez całe życie oraz mobilności edukacyjnej i zawodowej absolwentów ma służyć wyodrębnienie kwalifikacji w ramach poszczególnych zawodów wpisanych do klasyfikacji zawodów szkolnictwa zawodowego.
Cele Szkolenia komputerowego
Do wykonywania wyżej wymienionych zadań zawodowych niezbędne jest osiągnięcie zakładanych efektów kształcenia, na które składają się:
1) rozpoznaje symbole graficzne i oznaczenia podzespołów systemu komputerowego;
2) dobiera elementy i konfiguracje systemu komputerowego;
3) dobiera oprogramowanie użytkowe do realizacji określonych zadań;
4) stosuje zabezpieczenia sprzętu komputerowego i systemu operacyjnego;
5) rozróżnia parametry sprzętu komputerowego;
6) charakteryzuje informatyczne systemy komputerowe;
7) określa funkcje systemu operacyjnego;
8) posługuje się terminologią dotyczącą lokalnych sieci komputerowych;
9) charakteryzuje urządzenia sieciowe;
10) charakteryzuje rodzaje oprogramowania użytkowego;
11) korzysta z publikacji elektronicznych;
12) przestrzega zasad zarządzania projektem w trakcie organizacji i planowania pracy;
13) stosuje programy komputerowe wspomagające wykonywanie zadań.
PLAN NAUCZANIA: | |||
Temat zajęć edukacyjnych | Opis treści – kluczowe punkty szkolenia w zakresie poszczególnych zajęć edukacyjnych | Wymiar godzin teoretycznych | Wymiar godzin praktycznych |
B1 – Podstawy pracy z komputerem |
| 2 | 13 |
B2 – Podstawy pracy w Sieci |
| 2 | 13 |
B3 – Przetwarzanie Tekstu |
| 2 | 13 |
B4 – Arkusze Kalkulacyjne |
| 2 | 13 |
Kasy Fiskalne | Zaprogramowanie poszczególnych opcji kas fiskalnych tj: - stawki VAT - nagłówek - grupy towarowe - kody towarowe - zmiana czasu na kasie - usuwanie kodów towarowych - zamiana kodów towarowych - edytowanie nazw towarowych - ustawienie pecyzji kodów towarowych - ustalanie rabatów - ustalanie narzutów - programowanie tekstów reklamowych Obsługa kasy fiskalnej: - sprzedaż - anulowanie dowolnej pozycji na paragonie - zaawansowana sprzedaż na kasie fiskalnej - anulowanie całych paragonów - sprzedaż towarów i przypisywanie rabatów do towarów (procenty i kwoty) - sprzedaż towarów i przypisywanie rabatów do całego paragonu (procenty i kwoty) - sprzedaż towarów i przypisywanie narzutów do towarów (procenty i kwoty) - sprzedaż towarów i przypisywanie narzutów do całego paragonu (procenty i kwoty) - wykonywanie raportów dobowych - wykonywanie raportów okresowych - wykonywanie raportów miesięcznych - wykonywanie raportów obrotu towarów - automatyczne obliczanie reszty - zestawienie towarów zaprogramowanych | 2 | 6 |
Szkolenie ABC Przedsiębiorczości
CELE SZKOLENIA UJĘTE W KATEGORIACH EFEKTÓW UCZENIA SIĘ Z UWZGLĘDNIENIEM WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH
Program szkolenia został przygotowany zgodnie z przyjętym przez Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej modelem dokumentacji programowej, nawiązującym do tzw. metodologii modułów umiejętności zawodowych (ang. MES – Modules of Employable Skills), rozwijanej przez Międzynarodową Organizację Pracy.
Oferowany program szkolenia wykorzystuje Standardy kwalifikacji zawodowych i modułowe programy szkoleń zawodowych opracowane dla zawodu Kierownik małego przedsiębiorstwa kod zawodu 131401, w zakresie pracy „Zakładanie i organizowanie działalności gospodarczej” z obszaru zawodowego „prowadzenie własnej działalności gospodarczej”.
Podstawową cechą przedsiębiorcy jest wykonywanie wszystkich zadań typowo kierowniczych, do których należą planowanie, organizowanie, motywowanie i kontrolowanie działań.
Zadaniem kierownika jest więc realizowanie podstawowych celów firmy przede wszystkim tworzenie planów, organizowanie funkcjonowania i działalności firmy, współpracę z pracownikami polegającą na wyznaczaniu im zadań oraz motywowaniu ich do pracy, a także przez sprawowanie funkcji kontrolnych.
Z uwagi na wiele powstających w ostatnim czasie małych i średnich firm handlowych, które z różnym skutkiem radzą sobie na polskim rynku i często brakiem odpowiedniego szkolenia w tym zakresie powstał ten program kursu.
Zakłada on, że uczestnik szkolenia będzie potrafił założyć firmę handlową zgodnie z obowiązującymi procedurami i przepisami prawa oraz wstępnie zorganizować jej działalność. Inne zagadnienia związane z prowadzeniem i kierowaniem firmy handlowej pozna na innych kursach i/lub w praktyce gospodarczej. Program obejmuje podstawowy poziom szkolenia w wymiarze 30 godzin realizacji zajęć, głównie w formie praktycznej opartej na ćwiczeniach. Do szkolenia mogą przystąpić osoby, które mają ukończoną minimum szkołę zawodową oraz posiadają predyspozycje do kierowania firmą.
Oczekiwane rezultaty:
- rejestracja działalności gospodarczej
- prawne aspekty prowadzenia działalności gospodarczej
- kreowanie wizerunku firmy na rynku
- praktyczne wykorzystanie Internetu w prowadzeniu działalności gospodarczej
- możliwość pozyskania dodatkowych środków na rozwój firmy
PLAN NAUCZANIA: | |||
Temat zajęć edukacyjnych | Opis treści – kluczowe punkty szkolenia w zakresie poszczególnych zajęć edukacyjnych | Wymiar godzin teoretycznych | Wymiar godzin praktycznych |
Aspekty prawne | 1. Prawne aspekty prowadzenia działalności gospodarczej - ustawa o swobodzie działalności gospodarczej, kodeks spółek handlowych, kodeks cywilny 2. Formy organizacyjne działalności gospodarczej: osoba fizyczne prowadząca działalność; spółki: cywilna, jawna, partnerska, komandytowa, komandytowo-akcyjna, z o.o., akcyjna 3. Elementy prawa pracy w biznesie, umowy cywilno-prawne. | 2 | |
Rejestracja Działalności | 1.Rejestracja działalności gospodarczej: wpis do ewidencji działalności gospodarczej (CEDIG), nadanie numeru REGON, założenie rachunku bankowego, zgłoszenie działalności w Urzędzie Skarbowym, zgłoszenie do ZUS. 2.Ćwiczenia z zakresu rejestracji działalności gospodarczej: - wypełniania druku o wpis do działalności gospodarczej, - wypełnianie formularza o założenie rachunku bankowego, - wypełnianie dokumentów do prawidłowego zgłoszenia działalności w Urzędzie Skarbowym (NIP-1, VAT-7, VAT-UE, oświadczenie o wyborze opodatkowania - wypełnianie dokumentów do prawidłowego zgłoszenia w ZUS, - pozostałe zgłoszenia (PIP, SANEPID) | 1 | 5 |
Prawne aspekty działalności gospodarczej | 1.Ekonomiczne aspekty prowadzenia działalności gospodarczej - podatki w działalności gospodarczej: dochodowy od osób fizycznych, od towarów i usług, akcyzowy - wybór formy opodatkowania; zasady ogólne, ryczałt ewidencjonowany, karta podatkowa, KPIR 2.Ćwiczenia z zakresu prowadzenia i obliczania podatku, podstawy opodatkowania ryczałcie, karcie podatkowej, KPIR 3.Dodatkowe ewidencje: środków trwałych, wyposażenia, dokumentacji pracowniczej, przebiegu pojazdów – ćwiczenia 4.Deklaracje podatkowe- VAT, PIT, VAT UE 5. Rozliczenia z ZUS ćwiczenia 6. Podstawowe zasady BHP w firmie | 1 2 1 1 1 | 4 |
Kreowanie Wizerunku firmy na rynku oraz praktyczne wykorzystanie Internetu w firmie | 1.Tworzenie wizerunku firmy: wizerunek przedsiębiorstwa, tożsamość przedsiębiorstwa, identyfikacja wizualna przedsiębiorstwa. 2. Elementy wizerunku przedsiębiorstwa: nazwa, logo, otoczenie firmy, segmentacja rynku. 3. Podstawy sprawnego marketingu 4. Źródła pozyskiwana informacji gospodarczych: Internet, lokalne instytucje prywatne i rządowe wspierające rozwój przedsiębiorstw, fachowa prasa i literatura, Krajowa Informacja, Podatkowa, Państwowa Inspekcja Pracy 5. Ćwiczenia praktyczne w wykorzystywaniu Internetu w działalności gospodarczej: zakładanie poczty, korzystanie z odpowiednich stron www dla firmy, sprzedaż przez Internet, składanie zamówień, komunikacja z kontrahentami | 1 1 1 1 | 3 |
Pozyskiwanie dodatkowych środków pieniężnych na rozwój firmy | 1. Możliwości pozyskiwania środków na rozwój firmy ze środków Unii Europejskiej, charakterystyka różnych programów unijnych przeznaczonych dla małych przedsiębiorstw. W jaki sposób wypełnić wniosek | 4 | |
Egzamin końcowy – pisemny | 1 |
Szczegółowy program kursu do wglądu w ośrodku szkoleniowym.
Szkolenie „Grafika Komputerowa”
CELE SZKOLENIA UJĘTE W KATEGORIACH EFEKTÓW UCZENIA SIĘ Z UWZGLĘDNIENIEM WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH
Program szkolenia został przygotowany zgodnie z przyjętym przez Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej modelem dokumentacji programowej, nawiązującym do tzw. metodologii modułów umiejętności zawodowych (ang. MES – Modules of Employable Skills), rozwijanej przez Międzynarodową Organizację Pracy.
Oferowany program szkolenia wykorzystuje Standardy kwalifikacji zawodowych i modułowe programy szkoleń zawodowych opracowane dla zawodu Kierownik małego przedsiębiorstwa kod zawodu 216602, w zakresie pracy „Grafik komputerowy multimediów ”.
Celem kształcenia zawodowego jest przygotowanie uczących się do życia w warunkach współczesnego świata, wykonywania pracy zawodowej i aktywnego funkcjonowania na zmieniającym się rynku pracy.
Zadania szkoły i innych podmiotów prowadzących kształcenie zawodowe oraz sposób ich realizacji są uwarunkowane zmianami zachodzącymi w otoczeniu gospodarczo-społecznym, na które wpływają w szczególności: idea gospodarki opartej na wiedzy, globalizacja procesów gospodarczych i społecznych, rosnący udział handlu międzynarodowego, mobilność geograficzna i zawodowa, nowe techniki i technologie, a także wzrost oczekiwań pracodawców w zakresie poziomu wiedzy i umiejętności pracowników.
W procesie kształcenia zawodowego ważne jest integrowanie i korelowanie kształcenia ogólnego i zawodowego, w tym doskonalenie kompetencji kluczowych nabytych w procesie kształcenia ogólnego, z uwzględnieniem niższych etapów edukacyjnych. Odpowiedni poziom wiedzy ogólnej powiązanej z wiedzą zawodową przyczyni się do podniesienia poziomu umiejętności zawodowych absolwentów szkół kształcących w zawodach, a tym samym zapewni im możliwość sprostania wyzwaniom zmieniającego się rynku pracy.
W procesie kształcenia zawodowego są podejmowane działania wspomagające rozwój każdego uczącego się, stosownie do jego potrzeb i możliwości, ze szczególnym uwzględnieniem indywidualnych ścieżek edukacji i kariery, możliwości podnoszenia poziomu wykształcenia i kwalifikacji zawodowych oraz zapobiegania przedwczesnemu kończeniu nauki.
Elastycznemu reagowaniu systemu kształcenia zawodowego na potrzeby rynku pracy, jego otwartości na uczenie się przez całe życie oraz mobilności edukacyjnej i zawodowej absolwentów ma służyć wyodrębnienie kwalifikacji w ramach poszczególnych zawodów wpisanych do klasyfikacji zawodów szkolnictwa zawodowego.
Cele Szkolenia komputerowego
Do wykonywania wyżej wymienionych zadań zawodowych niezbędne jest osiągnięcie zakładanych efektów kształcenia, na które składają się:
Szkolenie ma na celu wykształcenie umiejętności twórczego, samodzielnego i świadomego wykorzystania technik graficznych do realizacji projektów, zarówno w celach prywatnych, jak i w pracy zawodowej. Spotkania mają na celu przekazanie wiedzy, która pozwoli zrozumieć zagadnienia powstawania obrazu graficznego oraz swobodne posługiwanie się nim w projektowaniu wizualnym.
- terminologie stosowane w grafice multimedialnej;
- technologie przygotowania gra-fik multimedialnych;
- narzędzia i programy wykorzystywane w grafice multimedialnej;
- kanały publikacji materiałów graficznych i multimedialnych;
- sposoby przygotowania gotowego projektu do standardowych kanałów publikacji treści multimedialnych;
- sposoby i zasady archiwizacji projektu na wszystkich etapach produkcji oraz po zakończeniu prac.
- posługiwać się technologiami i narzędziami komputerowymi do realizacji grafiki komputerowej;
- dobierać właściwe technologie i narzędzia graficzne, do optymalnej realizacji zadania graficznego;
- dobierać parametry zapisu koń-cowego pliku projektu graficznego uwzględniając zakładane kanały publikacji;
- korzystać z urządzeń i aplikacji służących do archiwizacji grafik komputerowych.
- technologie i techniki przygotowywania grafik multimedialnych;
- zasady kompozycji obrazu;
- symbolikę barwy i formy w obrazie.
- opisywać własne warianty projektu grafiki multimedialnej w formie dostępnej dla odbiorcy;
- reagować twórczo na sugestie zmiany i uszczegółowienia projektu graficznego;
- stosować zasady estetyki w komponowaniu dzieła grafiki komputerowej;
- budzić zainteresowanie i wrażliwość odbiorcy dzieła grafiki komputerowej;
- szanować przekonania i światopogląd potencjalnych odbiorców dzieła grafiki komputerowej.
- tworzy grafiki multimedialne we współpracy i w zorganizowanych warunkach,
- podejmuje samodzielne działania i decyzje podczas tworzenia form przekazu w grafice multimedialnej,
- krytycznie ocenia działania własne i zespołu, w którym uczestniczy dla osiągnięcia wysokiego poziomu artystycznego tworzonych grafik multimedialnych,
- ponosi odpowiedzialność za skutki działań własnych podczas stosowania technologii komputerowych do tworzenia grafik multimedialnych.